Philology of Adventure
print

Language Selection

Breadcrumb Navigation


Content

Publications

Book


Die Kraft der Figuren. Darstellungsformen der Imagination bei Shaftesbury, Condillac und Diderot [The Power of Figures. Performing the Imagination in Shaftesbury, Condillac and Diderot], Paderborn: Wilhelm Fink 2019.

Articles

“Tierwelt und Zeiterfahrung in Tomasi di Lampedusas Il Gattopardo” [“Animal World and Time Experience in Tomasi di Lampedusas Il Gattopardo”], in: Jörg Dünne, Kurt Hahn u. Lars Schneider (Hgg.), Lectiones difficiliores – Vom Ethos der Lektüre, Tübingen: Narr Francke 2019, S. 409-415.

“L’esthétique de la singularité. Abstraction et imagination chez Condillac et Diderot” [“The Aesthetics of Singularity. Abstraction and Imagination in Condillac and Diderot”], in: Lumières 31 (2019), pp. 35-49.

“Aping the Master. Nineteenth-Century Voltaire Pastiches and the Anxieties of Modern Authorship”, in: Faking, Forging, Counterfeiting. Discredited Practices at the Margins of Mimesis, ed. Daniel Becker et al., Bielefeld: transcript 2018, pp. 77-90.

“Labyrinthisches Schreiben. Zu Diderots Demontage des philosophischen Methodendiskurses in der Lettre sur les sourds et muets” [“Labyrinthian Writing. The Dismantling of Philosophical Method in Diderot’s Lettre sur les sourds et muets”], in: Poetiken des Scheiterns. Formen und Funktionen unökonomischen Erzählens, ed. Annika Nickenig and Agnieszka Komorowska, Munich: Wilhelm Fink 2018, pp. 179-192.

“Narratives Gegengift. Mimesis und Mimikry bei Shaftesbury” [“Narrative Antidote. Mimesis and Mimicry in Shaftesbury”], in: Erzählende und erzählte Aufklärung, ed. Frauke Berndt and Daniel Fulda, Hamburg: Meiner 2018, pp. 192-201.

“Illusion d’optique et dévoiement du langage dans la Lettre sur les aveugles de Diderot”, in: “La bêtise des yeux”. Illusions des sens et épistémologie visuelle au 18ème siècle, ed. Evelyn Dueck, Heidelberg: Winter 2015, pp. 53-67.

“Le libertinage du lecteur chez Sade: pièges d’identification et de victimisation”, in: Romance Studies 32.3 (2014), pp. 193-203.

“Gewalt als Grenzüberschreitung. Der Marquis de Sade und die empfindsame Literatur” [“Violence as Transgression. The Marquis de Sade and Sentimental Literature”], in: Spannungsfelder: Literatur und Gewalt, ed. Thomas Ertel et al., Frankfurt/Main: Peter Lang 2013, pp. 207-217.

“Le plurilinguisme du perroquet”, in: Flaubert 6 (2011), published on 4 May 2012. http://flaubert.revues.org/1557.

Edited Book

(together with Nicholas Cronk), Sade, l’inconnu? Nouvelles approches critiques, deux cents ans après sa mort, special issue of Romance Studies 32.2 (2014).

Reviews

“Die technische Zukunft der Geschlechter“. Review of: M.-H. Adam and K. Schneider-Özbek: Technik und Gender. Technikzukünfte als geschlechtlich codierte Ordnungen in Literatur und Film. Karlsruhe: Scientific Publishing KIT. In: IASLonline [01.05.2018]

“Rückbesinnung auf das Material. Zur Anthologie Aufklärung und Imagination in Frankreich (1645-1810) von Rudolf Behrens und Jörn Steigerwald” [“Back to the Sources. The Anthology Enlightenment and Imagination in France (1645-1810) by Rudolf Behrens and Jörn Steigerwald”], in: Romanische Studien 6 (2018), pp. 443-449 (in print).